- práca s dýchaním v aktivitách vyučovania (napätie a uvoľňovanie);
- budovanie kompetencií na pohybovej, emocionálnej ako aj poznávacej úrovni;
- rozvíjanie danností rúk, srdca a hlavy;
- pedagogický obsah učiva je prácou učiteľa prispôsobený veku dieťaťa a sprostredkovaný "obrazne-umeleckým spôsobom";
- základným pedagogickým prostriedkom v materskej škole je využívanie napodobňovania dospelého dieťaťom;
- zážitkové aktivity v materskej škole intenzívne zdokonaľujú elementárne zručnosti dieťaťa (napr. jemnú a hrubú motoriku dieťaťa, schopnosť počúvať, sústrediť sa na činnosť, vedieť zosúladiť priestor a čas), ktoré sú práve podkladom k zdravému pojmovému pochopeniu učebnej látky;
- v nižších ročníkoch učenie sústreďovania sa žiaka na učiteľa;
- vo vyšších ročníkoch osamostatnenie sa žiaka prostredníctvom žiackych projektov, pričom učiteľ je pre žiaka predovšetkým poradcom;
- rozvoj a podpora tvorivých síl dieťaťa pomocou jednotného prístupu učiteľov;
- vyučovací proces podporuje žiakovu individuálnu súťaživosť častým slovným hodnotením;
- učiteľ vypracuváva detailné slovné hodnotenie v písomnej forme na konci každého školského roka;
- vedenie triednych kolektívov prostredníctvom tzv. autority triedneho učiteľa, ktorý má vysoké možnosti vo výbere vyučovacích prostriedkov, učebného materiálu, učebníc;
- učitelia vedú rozhovory o dieťati za prítomnosti ďalších pomáhajúcich profesionálov z oblasti liečebnej pedagogiky, psychológie a arteterapie (využívanie umeleckých činností pre liečbu psychiky a osobnosti);
- učitelia vysoko komunikujú s rodičmi - na pravidelných rodičovských stretnutiach, individuálnymi konzultáciami, elektronickou poštou, telefonicky, na školských alebo triednych slávnostiach - aj rodičia sa podieľajú na vzdelávaní svojích detí.
prevzaté http://www.iwaldorf.sk/
Komentáre